معرفی 100 شخصیت برتر جهان از نگاه تایمز ؛ این بار دالای لاما

May 21, 2008 at 5:30 pm Leave a comment

دومین شخصصیت که برای معرفی از 100 شخصیت برتر از نگاه تایمز برای معرفی انتخاب کردم دالای لاما رهبر مردم تبت است.تبت درقضیه ادعای چین بر این منطقه در سالهای اخیر اهمیت بسیاری یافته است
این مطلب توسط چاپورا نوشته شده است؛ اومولف بیش از پنجاه جلد کتاب در زمینه دارو سازی و عالم معنوی می باشد؛ او بارهای متعدد با دالای لاما دیدار داشته
میلیون ها نفر از انسان ها برای الهام گرفتن به دالای لاما مراجعه میکنند؛ اما او برای الهام گرفتن به چه کسی مراجعه می کند؟ او و مردمش با گستاخی تمام نسبت به نا امیدی به مبارزه خود ادامه میدهند.ظلم و تبعید و نفی سرزمین اکنون دیگر همچون غذای روزانه شان برایشان عادی شده است. هنوز نیز دالای لامای هفتاد و دو ساله در برابر خشونت ها و بی رحمی ها صبورمانده است.او درباره نسل انسان چه فکر میکند؟ ” بر روی زمین ما انسان ها گونه برتر هستیم اما در کنارش بزرگترین مشکل سازان هم هستیم ”
قانونگزاران چینی همانند سران انگلیسی بر هند دوره استعمار نیستند و حرکات گاندی گونه دالای لاما در مبارزات غیر خشونت طلبانه ذره ای از وجدان خفته آن ها را بیدار نخواهد کرد تا تبتی ها را به سوی آزادی رهنمون سازد.همان طور که چین حتی در سالی که میزبانی المپیک را بر عهده دارد بی باکانه و ظالمانه آرزوهای تبتی ها را سرکوب می کنند. او همچنان در فکر راهی است تا با کسانی که به مردمش ظلم میکنند و به او افترا میبندند و نام او را بد نام میکنند مهربانانه رفتار کند.
من او را انسانی یافتم که از نشان دادن هر گونه خشونتی ناخرسند خواهد شد. او به من گفته است من از چینی ها بدم نمی آید تنها رفتارشان است که آن را دوست ندارم.
برای من مرموز ترین و در عین حال عادی ترین چیزی که در مورد اووجود دارد این است که دالای لاما خوشحال است. او در دل هرج و مرج و بی نظمی و غوغا خوشحال است.امید بخش ترین چیزی که تا کنون به من گفته است این بود که با ایمان های سازمان یافته بی اعتنا باشد تا در این راه به مراتب هشیاری بیشتری برسد. ” بدون اتکا به دین ما به دنبال احساسات عادی ؛ تجربه های عادی؛ و یافته های علم برای فهمیدن هستیم” من همچنین در این نمونه از صبرو شفقت حیرت زده ام . من مطمئنم متخصین اعصاب شیفته این خواهند بود تا بدانند در مغز او چه خبر است؟
در این صورت دالای لاما برای الهام به چه کسی مراجعه می کند؟ آن چیز انسان نیست؛ سرزمینی است ورای من ورای تو ورای هرکسی و هیچکس.عجیب آن نیست که چنین مکانی چگونه پیدا شود. شگفت انگیز آن است که شخصی یافتن این مکان را برای ما ساده می سازد.

Entry filed under: جهان. Tags: .

پرسپوليس پرسپوليس افشين امپراطور fuckin’ wordpress

Leave a Reply

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Calendar

May 2008
M T W T F S S
« Apr   Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Most Recent Posts


